Οι τρόποι διαπαιδαγώγησης που ασκούν οι γονείς σε παιδιά προεφηβικής ηλικίας και κατά πόσο επηρεάζουν την μετέπειτα ψυχοσυναισθηματική τους ανάπτυξη.
The ways of educating the parents engaged in pre-pubertal children and whether they will affect the subsequent psycho-emotional development.
Date
2014-07-12Author
Γκούρλια, Κασσιανή
Σκιαθίτου, Αγγελική
Τεφρώνης, Ιωάννης
Gkourlia, Kassiani
Skiathitou, Angeliki
Tefronidis, Ioannis
Metadata
Show full item recordAbstract
Η οικογένεια τείνει να θεωρείται ο πρωτογενής πυρήνας του κοινωνικού περιβάλλοντος και είναι αυτή που καλείται, πρώτη, τόσο να εξασφαλίσει την υλική προστασία, την διατροφή και τις λοιπές βιοτικές ανάγκες του παιδιού, όσο και να δώσει τα μέσα για να αναπτύξει την υλική, πνευματική, και ηθική φύση του βάσει των οποίων το παιδί διαμορφώνει, αναπτύσσει την προσωπικότητά του και υιοθετεί ορισμένες συμπεριφορές των γονιών του Όπως, έχει επισημανθεί από πολλά χρόνια και από πολλούς, όσο τα παιδιά βρίσκονται σε προσχολική ηλικία, τόσο παραδοσιακότερη είναι οι ρόλοι των γονέων και ιδιαίτερα της συζύγου μητέρας. Πιο συγκεκριμένα, η στάση των γονέων έχει πρωταρχική σημασία για τη ζωή του παιδιού. Οι γονείς είναι οι πρώτοι που δημιουργούν την κατάλληλη ατμόσφαιρα για την ηθική διαπαιδαγώγηση του, τις κατάλληλες συνθήκες για την ομαλή σωματική ανάπτυξη και προαγωγή της ψυχοσωματικής του υγείας. Αυτοί φροντίζουν για τη διανοητική, κοινωνική, πολιτική, επαγγελματική και ανθρωπιστική αγωγή του. Αυτοί κυρίως του διαμορφώνουν μια ορθή βιοθεωρία, που θα περιλαμβάνει ένα σύνολο αξιών, που να μπορούν να εφαρμοστούν σ’ όλες τις σφαίρες και εκδηλώσεις, της ζωής του και ιδίως σ’ αυτές που σχετίζονται με την ηθική και την κοινωνική του ζωή. Πολύπλοκοι γενετικοί, περιβαλλοντικοί, κοινωνικοί και συναισθηματικοί παράγοντες, που λειτουργούν σ' όλα αυτά τα στάδια, καθορίζουν κατά πόσο η ανάπτυξη της προσωπικότητας θα είναι αρμονική και φυσιολογική ή θα παρουσιάσει παρεκκλίσεις και διαταραχές Με δεδομένο, ακόμα, ότι μέσα στην οικογένεια ολοκληρώνεται η διαμόρφωση της προσωπικότητας των παιδιών, η εξέλιξη τους εξαρτάται κυρίως από την διαπαιδαγώγηση που έχουν δεχθεί μέσα σε αυτή. Η παρούσα πτυχιακή εργασία χωρίζεται σε δυο μέρη, στο θεωρητικό και στο ερευνητικό. Αρχικά, το θεωρητικό μέρος αποτελείται από τρία κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται λόγος για τον θεσμό της οικογένειας, τους τύπους της, καθώς και τις λειτουργίες της. Το δεύτερο κεφάλαιο πραγματεύεται, την έννοια της γονικότητας, τους γονεϊκούς ρόλους ενώ δίνεται έμφαση στους ψυχολογικούς τύπους των γονέων και πως αυτοί επηρεάζουν τα παιδιά ανάλογα με τις μεθόδους πειθαρχίας που χρησιμοποιούν. Ενώ, στο τελευταίο κεφαλαίο γίνεται αναφορά στις επιπτώσεις της διαπαιδαγώγησης στην ψυχοσυναισθηματική εξέλιξη του παιδιού. Το δεύτερο μέρος της παρούσας πτυχιακής όπου είναι το ερευνητικό, αποτελείται από τρία κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο παρατίθεται η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε στη συγκεκριμένη έρευνα, επισημαίνοντας τα ερευνητικά εργαλεία, το δείγμα, τις ερευνητικές υποθέσεις κ.α. Έπειτα, στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζεται η ανάλυση των δεδομένων, και τα αποτελέσματα της έρευνας που προέκυψαν. Κλείνοντας το ερευνητικό μέρος με το τρίτο κεφάλαιο παρατίθενται τα συμπεράσματα της παρούσας έρευνας, ενώ ακόμα γίνεται συζήτηση των αποτελεσμάτων, και αναφέρονται οι περιορισμοί της έρευνας.
Collections
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info