Χρήση νέων τεχνολογιών και εθισμός στο διαδίκτυο σε μαθητές λυκείου, στο κέντρο του Ηρακλείου.
Using new technologies and internet addiction in high school students in the center of Heraklion.
Date
2014-07-10Author
Ανδρουλάκη, Ιωάννα
Λαμπριανίδου, Αθανασία
Μπουτσούκη, Παρασκευή
Πούλου, Παναγιώτα
Androulaki, Ioanna
Lamprianidou, Athanasia
Mpoutsouki, Paraskevi
Poulou, Panagiota
Metadata
Show full item recordAbstract
Παρά το γεγονός ότι το Διαδίκτυο, καθίσταται ως το πλέον σημαντικό μέσο επικοινωνίας εν μέσω του 21ου αιώνα, η αλόγιστη χρήση του μόνο επιβλαβής έχει αποδειχθεί. Προβλήματα στην υγεία, λόγω της καθιστικής ζωής και της πολύωρης έκθεσης στην οθόνη, ο διαδικτυακός τζόγος, η διαδικτυακή πορνογραφία, η υπερβολική ενασχόληση με τα διαδικτυακά παιχνίδια και τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, είναι ορισμένοι μόνο από τους παράγοντες που οδηγούν στην υιοθέτηση μιας εθιστικής συμπεριφοράς. Εν συγκρίσει με τους ενήλικες χρήστες του διαδικτύου, τα παιδιά βρίσκονται σ’ ένα στάδιο που ξεκινούν να γνωρίσουν τον κόσμο και μη γνωρίζοντας τις συνθήκες και τον τρόπο ζωής του παρελθόντος, μπαίνουν και πορεύονται σε μία κοινωνία, όπου ο Η/Υ έχει καθιερωθεί ως καθημερινό πολυεργαλείο. Γι’ αυτό και η πλειοψηφία των ερευνών, οι οποίες διεξάγονται τα τελευταία έτη, εμφανίζουν ως κύρια κατηγορία εμφάνισης εθιστικής συμπεριφοράς αναφορικά με τη χρήση του διαδικτύου, την εφηβεία και συγκεκριμένα την ηλικιακή ομάδα 16–25 ετών. Με σημείο αναφοράς την ηλικιακή ομάδα 16-25 ετών, διεξάγαμε έρευνα σε μαθητές Λυκείου στο κέντρο του Ηρακλείου Κρήτης, αναφορικά με τη χρήση των νέων τεχνολογιών και τον πιθανό εθισμό τους στο διαδίκτυο. Η παρούσα πτυχιακή εργασία εξετάζει την τρέχουσα κατάσταση που έχει διαμορφωθεί αναφορικά με τη διάδοση των νέων τεχνολογιών στους νέους, τους τρόπους χρήσης της και παρουσιάζει τα αποτελέσματα της σχετικής έρευνας. Επιπλέον, επιχειρεί μια θεωρητική προσέγγιση σε θέματα που άπτονται του διαδικτυακού εθισμού και των θεραπευτικών προσεγγίσεων που προτείνονται για την αντιμετώπιση του. Although the Internet is the most important means of communication in the midst of the 21st century, the indiscriminate use of it can be demonstrated as harmful for the users. Health problems due to sedentary lifestyles and the long exposure on screen, online gambling, internet pornography, excessive preoccupation with online games and social networking sites are just some of the factors leading to the adoption of an addictive behavior. Compared to adult internet users, children are at a stage starting to experience the world and not knowing the conditions and lifestyle of the past, come in a society and they walk in it, where the computer has been establish ed as an everyday tool. This is why the majority of the investigations that are carried out the last years are showing as a main of an addictive behavior, regarding the use of the internet, adolescence and particularly the age group 16-25 years. In this thesis we carried out an investigation with reference to the age group 16-25 years, on the use of new technologies and internet addiction in high school students in the center of Heraklion. The current thesis comments on the results of the survey and displays the current situation that is developed, as far as the dissemination of new technologies to the young people is concerned. Moreover, is made an attempt for the theoretical approach to issues of Internet addiction and the therapeutic approaches proposed for its tackling.
Collections
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info