Show simple item record

Space, in electro-acoustic music composition.

Dublin Core metadata

dc.creatorΣτεφάνου, Γιώργοςel
dc.creatorStefanou, Giorgosen
dc.date.accessioned2016-03-15T13:18:55Z
dc.date.available2016-03-15T13:18:55Z
dc.date.issued2010-06-28T12:47:45Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11713/2218
dc.description.abstractΑυτή η εργασία έχει σαν αντικείμενο της, την σύνθεση ενός οκτακάναλου έργου ηλεκτροακουστικής μουσικής, και τα σχετικά τεχνικά, θεωρητικά και αισθητικά θέματα με αυτή την σύνθεση. Η μουσική σύνθεση Μετάλλαξις (metallaxis) σχεδιάστηκε για οκτώ διακριτά ηχητικά κανάλια, και συνοδεύεται από το παρακάτω κείμενο, στο οποίο αναλύονται ορισμένα τεχνικά, αισθητικά, και θεωρητικά θέματα που αφορούν το συγκεκριμένο μέσο για την μουσική έκφραση. Η σύνθεση πραγματοποιήθηκε στο οκτακάναλο σύστημα του Εργαστηρίου Μουσικής Διάδρασης και Πολυφωνίας χρησιμοποιώντας την διάταξη των ηλεκτρονικών ηχητικών πηγών (ηχεία) που περιγράφεται παρακάτω. Τα ηχεία είναι τοποθετημένα σε κυκλική διάταξη σε ίσες αποστάσεις γύρω από τον ακροατή, σε ίσες αποστάσεις μεταξύ τους και στραμμένα προς αυτόν. Στην σύνθεση Μετάλλαξις έγινε μια προσπάθεια για την καλύτερη χρήση των πλεονεκτημάτων και των δυνατοτήτων που προσφέρει ένα οκταφωνικό σύστημα πολυφωνίας ηχείων σε σχέση με ένα στερεοφωνικό. Το κείμενο που ακολουθεί αποτελείται από τρία κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μια ανάλυση των εννοιών που έχουν διατυπωθεί για την παράμετρο του χώρου στην ηλεκτροακουστική μουσική και της χρήσης αυτών στην σύνθεση. Η έννοια χώρος δεν αφορά τον γεωμετρικό χώρο που ορίζουν οι θέσεις των ηχητικών πηγών (ηχεία), αλλά τον αντιληπτό ακουστικό χώρο που δημιουργείται από τους ήχους που αναπαράγουν τα ηχεία. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται μια περιγραφή των συστημάτων πολυφωνίας ηχείων που έχουν χρησιμοποιηθεί για τον έλεγχο της παραμέτρου του χώρου στην ηλεκτροακουστική μουσική. Τα συστήματα αυτά αναλύονται με βάση τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα που έχουν, αλλά και τις παραλλαγές που χρησιμοποιούνται σήμερα ή έχουν χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν. Τα πολυκάναλα συστήματα που παρουσιάζονται είναι το στερεοφωνικό, τα τετραφωνικά, τα οκταφωνικά, τα συστήματα δυιτουπά που χρησιμοποιούνται κυρίως στον κινηματογράφο, συστήματα που έχουν σχεδιαστεί σε ερευνητικά κέντρα ή πανεπιστήμια και άλλα που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό την παρουσίαση τους σε διάφορες διεθνές εκθέσεις. Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται μια ανάλυση του μουσικού έργου Μετάλλαξις με βάση τα φασματικά και μορφολογικά χαρακτηριστικά των ήχων, την δομή της σύνθεσης και τους συντεθειμένους χώρους όπου έχουν δημιουργηθεί. Αναπτύσσονται οι βασικές ιδέες σε σχέση με τη μορφή και το περιεχόμενο του έργο, η μεθοδολογία, οι τεχνικές και τα μέσα που χρησιμοποιήθηκαν.el
dc.languageel
dc.publisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Εφαρμοσμένων Επιστημών (Σ.Εφ.Ε), Τμήμα Μηχανικών Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής Τ.Ε. (Ρέθυμνο)el
dc.publisherT.E.I. of Crete, School of Applied Sciences, Department of Music Technology and Acoustics Engineering (in Rethymno)en
dc.rightsAttribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.titleΣύνθεση ηλεκτροακουστικής μουσικής για οκταφωνία ηχείων.el
dc.titleSpace, in electro-acoustic music composition.en

healMeta

heal.creatorNameΣτεφάνου, Γιώργοςel
heal.creatorNameStefanou, Giorgosen
heal.publicationDate2010-06-28T12:47:45Z
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/11713/2218
heal.abstractΑυτή η εργασία έχει σαν αντικείμενο της, την σύνθεση ενός οκτακάναλου έργου ηλεκτροακουστικής μουσικής, και τα σχετικά τεχνικά, θεωρητικά και αισθητικά θέματα με αυτή την σύνθεση. Η μουσική σύνθεση Μετάλλαξις (metallaxis) σχεδιάστηκε για οκτώ διακριτά ηχητικά κανάλια, και συνοδεύεται από το παρακάτω κείμενο, στο οποίο αναλύονται ορισμένα τεχνικά, αισθητικά, και θεωρητικά θέματα που αφορούν το συγκεκριμένο μέσο για την μουσική έκφραση. Η σύνθεση πραγματοποιήθηκε στο οκτακάναλο σύστημα του Εργαστηρίου Μουσικής Διάδρασης και Πολυφωνίας χρησιμοποιώντας την διάταξη των ηλεκτρονικών ηχητικών πηγών (ηχεία) που περιγράφεται παρακάτω. Τα ηχεία είναι τοποθετημένα σε κυκλική διάταξη σε ίσες αποστάσεις γύρω από τον ακροατή, σε ίσες αποστάσεις μεταξύ τους και στραμμένα προς αυτόν. Στην σύνθεση Μετάλλαξις έγινε μια προσπάθεια για την καλύτερη χρήση των πλεονεκτημάτων και των δυνατοτήτων που προσφέρει ένα οκταφωνικό σύστημα πολυφωνίας ηχείων σε σχέση με ένα στερεοφωνικό. Το κείμενο που ακολουθεί αποτελείται από τρία κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μια ανάλυση των εννοιών που έχουν διατυπωθεί για την παράμετρο του χώρου στην ηλεκτροακουστική μουσική και της χρήσης αυτών στην σύνθεση. Η έννοια χώρος δεν αφορά τον γεωμετρικό χώρο που ορίζουν οι θέσεις των ηχητικών πηγών (ηχεία), αλλά τον αντιληπτό ακουστικό χώρο που δημιουργείται από τους ήχους που αναπαράγουν τα ηχεία. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται μια περιγραφή των συστημάτων πολυφωνίας ηχείων που έχουν χρησιμοποιηθεί για τον έλεγχο της παραμέτρου του χώρου στην ηλεκτροακουστική μουσική. Τα συστήματα αυτά αναλύονται με βάση τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα που έχουν, αλλά και τις παραλλαγές που χρησιμοποιούνται σήμερα ή έχουν χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν. Τα πολυκάναλα συστήματα που παρουσιάζονται είναι το στερεοφωνικό, τα τετραφωνικά, τα οκταφωνικά, τα συστήματα δυιτουπά που χρησιμοποιούνται κυρίως στον κινηματογράφο, συστήματα που έχουν σχεδιαστεί σε ερευνητικά κέντρα ή πανεπιστήμια και άλλα που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό την παρουσίαση τους σε διάφορες διεθνές εκθέσεις. Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται μια ανάλυση του μουσικού έργου Μετάλλαξις με βάση τα φασματικά και μορφολογικά χαρακτηριστικά των ήχων, την δομή της σύνθεσης και τους συντεθειμένους χώρους όπου έχουν δημιουργηθεί. Αναπτύσσονται οι βασικές ιδέες σε σχέση με τη μορφή και το περιεχόμενο του έργο, η μεθοδολογία, οι τεχνικές και τα μέσα που χρησιμοποιήθηκαν.el
heal.languageel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Εφαρμοσμένων Επιστημών (Σ.Εφ.Ε), Τμήμα Μηχανικών Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής Τ.Ε. (Ρέθυμνο)el
heal.academicPublisherT.E.I. of Crete, School of Applied Sciences, Department of Music Technology and Acoustics Engineering (in Rethymno)en
heal.titleΣύνθεση ηλεκτροακουστικής μουσικής για οκταφωνία ηχείων.el
heal.titleSpace, in electro-acoustic music composition.en
heal.typebachelorThesis
heal.keywordηλεκτροακουστική μουσική, σύστημα πολυφωνικής διάχυσης, σύνθεση μουσικής με ηλεκτρονικό υπολογιστή, οκταφωνικά ηχείαel
heal.keywordelectro-acoustic music, polyphonic diffusion system, computer composition, octaphonic speakersen
heal.advisorNameΤζεδάκη, Αικατερίνηel
heal.advisorNameTzedaki, Aikaterinien
heal.academicPublisherIDteicrete
heal.fullTextAvailabilitytrue
tcd.distinguishedfalse
tcd.surveyfalse


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)