Εκπαίδευση γλωσσών προγραμματισμού με την χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών.
Using computers for learning programming languages.
Abstract
Οι Αλγόριθμοι και οι Δομές Δεδομένων αποτελούν αντικείμενα της Επιστήμης των Υπολογιστών τα οποία, κατά γενική ομολογία, είναι δύσκολα στην κατανόησή τους. Κατά συνέπεια οι διδάσκοντες και οι σπουδαστές χρησιμοποιούνε συχνά εικόνες (σχήματα) που βοηθούνε τους μεν να τα διδάξουν αποδοτικότερα και τους δε να τα κατανοήσουν καλύτερα. Παραδείγματα τέτοιων εικόνων είναι: ένα διάγραμμα ροής που απεικονίζει τα βήματα της εκτέλεσης ενός αλγορίθμου, η σχεδίαση μιας συνδεδεμένης λίστας με σκοπό να εξηγηθούν οι λειτουργίες της, η σχεδίαση πλαισίων μιας στοίβας για την εξήγηση των αναδρομικών κλήσεων μιας συνάρτησης, η σχεδίαση ενός γραφήματος για την εξήγηση ενός αλγορίθμου γραφημάτων κ.λ.π. Όμως οι λειτουργίες μιας Δομής Δεδομένων ή ενός Αλγορίθμου είναι από τη φύση τους δυναμικές και συνεπώς η σχεδίαση μιας τέτοιας εικόνας στον πίνακα ή στο χαρτί δεν είναι ο πιο κατάλληλος τρόπος να απεικονιστούν. Ενδεικτικά αναφέρουμε το εξής σενάριο: ένας διδάσκων σχεδιάζει στον πίνακα μια συνδεδεμένη λίστα προσπαθώντας να εξηγήσει στους φοιτητές τις βασικές λειτουργίες της. Καθώς εισάγονται νέοι κόμβοι στη λίστα είναι πιθανόν να μην επαρκεί ο χώρος για να σχεδιαστούν. Στην περίπτωση αυτή η λίστα θα πρέπει να σχεδιαστεί από την αρχή ώστε να χωρέσει στο διαθέσιμο χώρο. Επίσης όταν διαγράφονται κάποιοι κόμβοι της λίστας, ο διδάσκων θα είναι αναγκασμένος να σβήνει κόμβους και να ξανασχεδιάζει κάποιους δείκτες (pointers). Το αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας είναι η δυσκολία στην παρακολούθηση των λειτουργιών μιας λίστας από τους φοιτητές. Συγκεκριμένα το Jeliot μπορεί να διευκολύνει τους καθηγητές κατά πολύ στην διδασκαλία της γλώσσας προγραμματισμού Java αλλά και τους μαθητές να κατανοήσουν πολύ πιο εύκολα τον τρόπο λειτουργίας της.
Collections
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info