Show simple item record

Using computers for learning programming languages.

Dublin Core metadata

dc.creatorΚυρανός, Ηλίαςel
dc.creatorKyranos, Iliasen
dc.date.accessioned2016-03-15T15:43:15Z
dc.date.available2016-03-15T15:43:15Z
dc.date.issued2008-10-31T10:07:32Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11713/3837
dc.description.abstractΟι Αλγόριθμοι και οι Δομές Δεδομένων αποτελούν αντικείμενα της Επιστήμης των Υπολογιστών τα οποία, κατά γενική ομολογία, είναι δύσκολα στην κατανόησή τους. Κατά συνέπεια οι διδάσκοντες και οι σπουδαστές χρησιμοποιούνε συχνά εικόνες (σχήματα) που βοηθούνε τους μεν να τα διδάξουν αποδοτικότερα και τους δε να τα κατανοήσουν καλύτερα. Παραδείγματα τέτοιων εικόνων είναι: ένα διάγραμμα ροής που απεικονίζει τα βήματα της εκτέλεσης ενός αλγορίθμου, η σχεδίαση μιας συνδεδεμένης λίστας με σκοπό να εξηγηθούν οι λειτουργίες της, η σχεδίαση πλαισίων μιας στοίβας για την εξήγηση των αναδρομικών κλήσεων μιας συνάρτησης, η σχεδίαση ενός γραφήματος για την εξήγηση ενός αλγορίθμου γραφημάτων κ.λ.π. Όμως οι λειτουργίες μιας Δομής Δεδομένων ή ενός Αλγορίθμου είναι από τη φύση τους δυναμικές και συνεπώς η σχεδίαση μιας τέτοιας εικόνας στον πίνακα ή στο χαρτί δεν είναι ο πιο κατάλληλος τρόπος να απεικονιστούν. Ενδεικτικά αναφέρουμε το εξής σενάριο: ένας διδάσκων σχεδιάζει στον πίνακα μια συνδεδεμένη λίστα προσπαθώντας να εξηγήσει στους φοιτητές τις βασικές λειτουργίες της. Καθώς εισάγονται νέοι κόμβοι στη λίστα είναι πιθανόν να μην επαρκεί ο χώρος για να σχεδιαστούν. Στην περίπτωση αυτή η λίστα θα πρέπει να σχεδιαστεί από την αρχή ώστε να χωρέσει στο διαθέσιμο χώρο. Επίσης όταν διαγράφονται κάποιοι κόμβοι της λίστας, ο διδάσκων θα είναι αναγκασμένος να σβήνει κόμβους και να ξανασχεδιάζει κάποιους δείκτες (pointers). Το αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας είναι η δυσκολία στην παρακολούθηση των λειτουργιών μιας λίστας από τους φοιτητές. Συγκεκριμένα το Jeliot μπορεί να διευκολύνει τους καθηγητές κατά πολύ στην διδασκαλία της γλώσσας προγραμματισμού Java αλλά και τους μαθητές να κατανοήσουν πολύ πιο εύκολα τον τρόπο λειτουργίας της.el
dc.languageel
dc.publisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Τεχνολογικών Εφαρμογών (Σ.Τ.Εφ), Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε.el
dc.publisherT.E.I. of Crete, School of Engineering (STEF), Department of Informatics Engineeringen
dc.rightsAttribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.titleΕκπαίδευση γλωσσών προγραμματισμού με την χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών.el
dc.titleUsing computers for learning programming languages.en

healMeta

heal.creatorNameΚυρανός, Ηλίαςel
heal.creatorNameKyranos, Iliasen
heal.publicationDate2008-10-31T10:07:32Z
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/11713/3837
heal.abstractΟι Αλγόριθμοι και οι Δομές Δεδομένων αποτελούν αντικείμενα της Επιστήμης των Υπολογιστών τα οποία, κατά γενική ομολογία, είναι δύσκολα στην κατανόησή τους. Κατά συνέπεια οι διδάσκοντες και οι σπουδαστές χρησιμοποιούνε συχνά εικόνες (σχήματα) που βοηθούνε τους μεν να τα διδάξουν αποδοτικότερα και τους δε να τα κατανοήσουν καλύτερα. Παραδείγματα τέτοιων εικόνων είναι: ένα διάγραμμα ροής που απεικονίζει τα βήματα της εκτέλεσης ενός αλγορίθμου, η σχεδίαση μιας συνδεδεμένης λίστας με σκοπό να εξηγηθούν οι λειτουργίες της, η σχεδίαση πλαισίων μιας στοίβας για την εξήγηση των αναδρομικών κλήσεων μιας συνάρτησης, η σχεδίαση ενός γραφήματος για την εξήγηση ενός αλγορίθμου γραφημάτων κ.λ.π. Όμως οι λειτουργίες μιας Δομής Δεδομένων ή ενός Αλγορίθμου είναι από τη φύση τους δυναμικές και συνεπώς η σχεδίαση μιας τέτοιας εικόνας στον πίνακα ή στο χαρτί δεν είναι ο πιο κατάλληλος τρόπος να απεικονιστούν. Ενδεικτικά αναφέρουμε το εξής σενάριο: ένας διδάσκων σχεδιάζει στον πίνακα μια συνδεδεμένη λίστα προσπαθώντας να εξηγήσει στους φοιτητές τις βασικές λειτουργίες της. Καθώς εισάγονται νέοι κόμβοι στη λίστα είναι πιθανόν να μην επαρκεί ο χώρος για να σχεδιαστούν. Στην περίπτωση αυτή η λίστα θα πρέπει να σχεδιαστεί από την αρχή ώστε να χωρέσει στο διαθέσιμο χώρο. Επίσης όταν διαγράφονται κάποιοι κόμβοι της λίστας, ο διδάσκων θα είναι αναγκασμένος να σβήνει κόμβους και να ξανασχεδιάζει κάποιους δείκτες (pointers). Το αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας είναι η δυσκολία στην παρακολούθηση των λειτουργιών μιας λίστας από τους φοιτητές. Συγκεκριμένα το Jeliot μπορεί να διευκολύνει τους καθηγητές κατά πολύ στην διδασκαλία της γλώσσας προγραμματισμού Java αλλά και τους μαθητές να κατανοήσουν πολύ πιο εύκολα τον τρόπο λειτουργίας της.el
heal.languageel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Τεχνολογικών Εφαρμογών (Σ.Τ.Εφ), Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε.el
heal.academicPublisherT.E.I. of Crete, School of Engineering (STEF), Department of Informatics Engineeringen
heal.titleΕκπαίδευση γλωσσών προγραμματισμού με την χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών.el
heal.titleUsing computers for learning programming languages.en
heal.typebachelorThesis
heal.keywordεκπαίδευση, ηλεκτρονικός υπολογιστήςel
heal.keywordeducation, computeren
heal.advisorNameΖαχαρόπουλος, Βασίλειοςel
heal.advisorNameΛαζαρίδης, Βασίλειοςel
heal.advisorNameZacharopoulos, Vasileiosen
heal.advisorNameLazaridis, Vasileiosen
heal.academicPublisherIDteicrete
heal.fullTextAvailabilitytrue
tcd.distinguishedfalse
tcd.surveyfalse


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)