Η σημασία της διαδικτυακής παρουσίας ενός δήμου για την τουριστική του προβολή. Η περίπτωση της Ιεράπετρας.
The importance of web presence of a municipality for tourism promotion. The case of Ierapetra.
Abstract
Οι Ο.Τ.Α. (Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης) αποτελούν τους επίσημους κυβερνητικούς εκπροσώπους μιας περιοχής. Οι Ο.Τ.Α πέρα από τους διοικητικούς στόχους που θέτουν για την κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη μιας περιοχής , θέτουν και στόχους που αφορούν την τουριστική προώθηση της περιοχής. Οι οργανισμοί τουριστικής προώθησης προορισμών έχουν έναν κρίσιμο ρόλο στην προώθηση και την οργάνωση ενός τουριστικού προορισμού. Οι οργανισμοί τουριστικής προώθησης πρέπει να επαναπροσδιορίσουν τις στρατηγικές μάρκετινγκ που ακολουθούν, έχοντας ως γνώμονα τις νέες τάσεις τουριστικής προώθησης καθώς επίσης και το δυσμενές παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον. Τα social media λόγω της οικονομικής τους φύσης αλλά και λόγω της μεγάλης απήχησης κερδίζουν καθημερινά όλο και ισχυρότερη θέση στη διαδικασία τουριστικής προώθησης ενός προορισμού. Η παρούσα πτυχιακή έχει ως στόχο να διερευνήσει την διαδικτυακή παρουσία των 325 δήμων της χώρας με σκοπό την τουριστική τους προώθηση καθώς και τη χρήση των social media για τον σκοπό αυτό. Στη συνέχεια αναλύεται εκτενώς η διαδικτυακή παρουσία του δήμου Ιεράπετρας και ιδιαίτερα η παρουσία του στα social media με σκοπό να φανεί κατά πόσο αποτελεσματική ή μη είναι η διαδικτυακή τουριστική στρατηγική που ακολουθεί. Με βάση τα δευτερογενή στοιχεία, θα συλλέξουμε πληροφορίες που θα χρησιμοποιήσουμε για να δημιουργήσουμε μια λίστα κριτηρίων όπου θα αποτελείται από τα social media που χρησιμοποιεί ο εκάστοτε δήμος, για την τουριστική του προώθηση, καθώς και την απήχηση που έχουν στο κοινό ( likes , fans , φωτογραφίες ) . Στη συνέχεια βάση των κριτηρίων αυτών , θα αναλύσουμε κατά πόσο αποτελεσματική είναι η χρήση των social media από τους δήμους και ποιοι από αυτούς κάνουν τη σωστότερη χρήση των διαδικτυακών μέσων για την τουριστική τους προώθηση. Αφού παρουσιαστεί η διαδικασία της έρευνας, ακολουθούν τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα της έρευνας που στόχο έχουν να αποτελέσουν χρήσιμες συμβουλές για τη σημασία της σωστής χρήσης των social media και της γενικότερης διαδικτυακής παρουσίας, στους εμπλεκόμενους με την τουριστική προώθηση προορισμών αλλά και σε άλλους ερευνητές που ενδιαφέρονται για το θέμα. The local authorities are the official government representatives of a region. These authorities apart from having administrative goals for tha social and economic development of an area, they also set some goals for the tourism development of the area. One of the most important economic resourses of Greece is tourism. As a result every destination should try to be an attractive tourism destination. DMOs play a crucial role in the promotion and management of a tourism destination. Because of the rapid growth of the Internet and web applications as a medium of information and communication, the process of promoting a tourism destination is orientatedto be more web-based. DMOs should redefine their marketing strategies, following the latest tourism marketing trends and also they should take into consideration the global economic crisis. Due to the fact that social media have a costeffective nature and a huge impact on people’s daily life, they are gaining a more and more powerful position. The present study aims to investigate the web presence of the 325 municipalities of Greece in order to promote their tourism activity and also investigate the usage of the social for this purpose. Moreover the web presense of the municipality of Ierapetra is being analyzed as wellas its presense on the social media in order to promote Ierapetra as a tourism destination. Based on the secondary data, he wil create a list of criteria which will consist of the social media platforms that each municipality is using for tourism promotion reasons. Also this list will consist of the number of fans, photos, likes, that every municipality has. Afterwards, based on this list we will try to explain how effective the usage of the social media is from municipalities and which municipalities are using all these web services in the most effective way for destination marketing. After the presentation of the methology of this research , the results wil me presented in order to be used as advice for DMOs and their destibation marketing strategies. Furthermore the results will be information for academic researcers who are interested in the use of the social media in destination marketing.
Collections
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info