Show simple item record

Health services marketing. The case of Greek private hospitals.

Dublin Core metadata

dc.creatorΜέγγος, Σταύροςel
dc.creatorMengos, Stavrosen
dc.date.accessioned2016-03-15T17:11:16Z
dc.date.available2016-03-15T17:11:16Z
dc.date.issued2011-06-09T17:54:33Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11713/6883
dc.description.abstractΟ σκοπός της έρευνας που πραγματοποιήθηκε ήταν να καταγράψει και να κατανοήσει το γνωστικό επίπεδο της επιστήμης του μάρκετινγκ υπηρεσιών υγείας και να εντοπίσει το ρόλο του, μέσα στις ιδιωτικές κλινικές και ιδιωτικούς οργανισμούς υγείας στην Ελλάδα. Ακόμα, να εντοπίσει ποιες μέθοδοι είναι καταγεγραμμένες και ποιες από αυτές χρησιμοποιούνται από τους οργανισμούς, έτσι ώστε οι κλινικές να προσφέρουν καλύτερες και πιο βιώσιμες υπηρεσίες, για την κάλυψη και ικανοποίηση των αναγκών τόσο των ίδιων όσο και των ασθενών τους. Στο ξεκίνημα της εργασίας επιχειρείται μια γενική εισαγωγή στους ορισμούς και τις δραστηριότητες του μάρκετινγκ και περιγράφονται έννοιες για την μέγιστη κατανόηση της φύσης και των απαιτήσεων των υπηρεσιών υγείας. Στη συνέχεια, περιγράφεται ο σκοπός και ο ρόλος του μάρκετινγκ για τις ιδιωτικές κλινικές και οι συνθήκες της αγοράς, στην οποία δραστηριοποιούνται οι ιδιωτικές κλινικές στην Ελλάδα. Ακόμα αναλύονται ποιες εργασίες είναι απαραίτητο να πραγματοποιηθούν, πριν από κάθε σχεδιασμό και εφαρμογή, ενός ή περισσοτέρων σχεδίων μάρκετινγκ. Στη συνέχεια, περιγράφονται όλες οι πιθανές στρατηγικές μάρκετινγκ που είναι στη διάθεση των νοσοκομείων και αναλύονται επίσης τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα κάθε μιας στρατηγικής. Στο κεφάλαιο μεθοδολογία γίνεται αναφορά στην έρευνα κατά περίπτωση, που πραγματοποιήθηκε μέσω δευτερογενών πηγών και είχε ως στόχο να εντοπίσει το επίπεδο εφαρμογής ή μη, στρατηγικών μάρκετινγκ, από τους πλέον μεγαλύτερους οργανισμούς υγείας στην Ελλάδα. Στο επόμενο κεφάλαιο και σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, τα συμπεράσματα που προέκυψαν ήταν ότι οι ιδιωτικές κλινικές στην Ελλάδα, όχι μόνο γνωρίζουν και εφαρμόζουν στρατηγικές μάρκετινγκ όπως αυτές καταγράφηκαν και μελετήθηκαν βάσει της διεθνούς διαθέσιμης βιβλιογραφίας, αλλά μερικές εξ’ αυτών, έχουν δραστηριοποιηθεί και πέραν των ήδη υπαρχόντων εφαρμογών μάρκετινγκ στην υγεία. Το γεγονός αυτό έρχεται να υποστηρίξει και η διαρκώς ανοδική πορεία των οργανισμών αυτών, για πάνω από μια δεκαετία. Τέλος, το πιο σημαντικό συμπέρασμα ίσως που αναδύθηκε από την έρευνα, είναι ότι το μάρκετινγκ, δεν έρχεται να ξεγελάσει ή ευκαιριακά, να πουλήσει προϊόντα και υπηρεσίες με κύριο αυτοσκοπό το κέρδος, άποψη που ίσως εσφαλμένα κυριαρχεί στις μέρες μας. Ο πραγματικός σκοπός του μάρκετινγκ, είναι αρχικά μια προσπάθεια συντονισμού και η επιτυχούς συνεργασίας όλων των μελών και τμημάτων της επιχείρησης, με κύριο μέλημα του, την προσφορά προϊόντων, ή στην περίπτωσή μας υπηρεσιών υγείας, που ωφελούν και καλύπτουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους καταναλωτές – ασθενείς και τις ανάγκες τους αντίστοιχα. Αυτός, είναι και ο μόνος τρόπος που αναγνωρίζεται από το μάρκετινγκ ως το σωστό και πρέπον μέσο, για αυξημένες πωλήσεις και κέρδη.el
dc.languageel
dc.publisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο), Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης (Ιεράπετρα)el
dc.publisherT.E.I. of Crete, School of Management and Economics (SDO), Department of Marketing (in Ierapetra)en
dc.rightsAttribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.titleMarketing υπηρεσιών υγείας. Η περίπτωση των ελληνικών ιδιωτικών νοσοκομείων.el
dc.titleHealth services marketing. The case of Greek private hospitals.en

healMeta

heal.creatorNameΜέγγος, Σταύροςel
heal.creatorNameMengos, Stavrosen
heal.publicationDate2011-06-09T17:54:33Z
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/11713/6883
heal.abstractΟ σκοπός της έρευνας που πραγματοποιήθηκε ήταν να καταγράψει και να κατανοήσει το γνωστικό επίπεδο της επιστήμης του μάρκετινγκ υπηρεσιών υγείας και να εντοπίσει το ρόλο του, μέσα στις ιδιωτικές κλινικές και ιδιωτικούς οργανισμούς υγείας στην Ελλάδα. Ακόμα, να εντοπίσει ποιες μέθοδοι είναι καταγεγραμμένες και ποιες από αυτές χρησιμοποιούνται από τους οργανισμούς, έτσι ώστε οι κλινικές να προσφέρουν καλύτερες και πιο βιώσιμες υπηρεσίες, για την κάλυψη και ικανοποίηση των αναγκών τόσο των ίδιων όσο και των ασθενών τους. Στο ξεκίνημα της εργασίας επιχειρείται μια γενική εισαγωγή στους ορισμούς και τις δραστηριότητες του μάρκετινγκ και περιγράφονται έννοιες για την μέγιστη κατανόηση της φύσης και των απαιτήσεων των υπηρεσιών υγείας. Στη συνέχεια, περιγράφεται ο σκοπός και ο ρόλος του μάρκετινγκ για τις ιδιωτικές κλινικές και οι συνθήκες της αγοράς, στην οποία δραστηριοποιούνται οι ιδιωτικές κλινικές στην Ελλάδα. Ακόμα αναλύονται ποιες εργασίες είναι απαραίτητο να πραγματοποιηθούν, πριν από κάθε σχεδιασμό και εφαρμογή, ενός ή περισσοτέρων σχεδίων μάρκετινγκ. Στη συνέχεια, περιγράφονται όλες οι πιθανές στρατηγικές μάρκετινγκ που είναι στη διάθεση των νοσοκομείων και αναλύονται επίσης τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα κάθε μιας στρατηγικής. Στο κεφάλαιο μεθοδολογία γίνεται αναφορά στην έρευνα κατά περίπτωση, που πραγματοποιήθηκε μέσω δευτερογενών πηγών και είχε ως στόχο να εντοπίσει το επίπεδο εφαρμογής ή μη, στρατηγικών μάρκετινγκ, από τους πλέον μεγαλύτερους οργανισμούς υγείας στην Ελλάδα. Στο επόμενο κεφάλαιο και σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, τα συμπεράσματα που προέκυψαν ήταν ότι οι ιδιωτικές κλινικές στην Ελλάδα, όχι μόνο γνωρίζουν και εφαρμόζουν στρατηγικές μάρκετινγκ όπως αυτές καταγράφηκαν και μελετήθηκαν βάσει της διεθνούς διαθέσιμης βιβλιογραφίας, αλλά μερικές εξ’ αυτών, έχουν δραστηριοποιηθεί και πέραν των ήδη υπαρχόντων εφαρμογών μάρκετινγκ στην υγεία. Το γεγονός αυτό έρχεται να υποστηρίξει και η διαρκώς ανοδική πορεία των οργανισμών αυτών, για πάνω από μια δεκαετία. Τέλος, το πιο σημαντικό συμπέρασμα ίσως που αναδύθηκε από την έρευνα, είναι ότι το μάρκετινγκ, δεν έρχεται να ξεγελάσει ή ευκαιριακά, να πουλήσει προϊόντα και υπηρεσίες με κύριο αυτοσκοπό το κέρδος, άποψη που ίσως εσφαλμένα κυριαρχεί στις μέρες μας. Ο πραγματικός σκοπός του μάρκετινγκ, είναι αρχικά μια προσπάθεια συντονισμού και η επιτυχούς συνεργασίας όλων των μελών και τμημάτων της επιχείρησης, με κύριο μέλημα του, την προσφορά προϊόντων, ή στην περίπτωσή μας υπηρεσιών υγείας, που ωφελούν και καλύπτουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους καταναλωτές – ασθενείς και τις ανάγκες τους αντίστοιχα. Αυτός, είναι και ο μόνος τρόπος που αναγνωρίζεται από το μάρκετινγκ ως το σωστό και πρέπον μέσο, για αυξημένες πωλήσεις και κέρδη.el
heal.languageel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο), Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης (Ιεράπετρα)el
heal.academicPublisherT.E.I. of Crete, School of Management and Economics (SDO), Department of Marketing (in Ierapetra)en
heal.titleMarketing υπηρεσιών υγείας. Η περίπτωση των ελληνικών ιδιωτικών νοσοκομείων.el
heal.titleHealth services marketing. The case of Greek private hospitals.en
heal.typebachelorThesis
heal.keywordυπηρεσίες υγείας, μάρκετινγκ, ιδιωτικό νοσοκομείοel
heal.keywordhealth services, marketing, private hospitalen
heal.advisorNameΤαβλαδάκη, Δέσποιναel
heal.advisorNameTavladaki, Despoinaen
heal.academicPublisherIDteicrete
heal.fullTextAvailabilitytrue
tcd.distinguishedfalse
tcd.surveyfalse


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)