Ασκομαντούρα: Κατασκευή, ακουστική ανάλυση και τεχνικές ηχογράφησης.
Askomandoura : Construction, acoustic analysis and recording techniques.
Date
2016-09-05Author
Πυλαρά, Ευαγγελία
Pylara, Evangelia
Σταματιάδης, Βαλεντίνος
Stamatiadis, Valentinos
Metadata
Show full item recordAbstract
Το θέμα πραγμάτευσης αυτής της εργασίας είναι το μουσικό όργανο Ασκομαντούρα και η μελέτη του στα πλαίσια της Οργανολογίας, της Ακουστικής και της Ηχογράφησης. Αρχικά, θα εξεταστεί η προέλευση του οργάνου και η ιστορική εξέλιξη από την αρχαιότητα (φυσσαλίς), για να προχωρήσουμε στην ανάλυση της ασκομαντούρας σήμερα (θεωρητικό μέρος). Θα γίνει σύγκριση στα είδη της ασκομαντούρας (τσαμπούνας) σε όλη την Ελλάδα και θα αναφερθούν οι διαφορές που έχουν μεταξύ τους. Στη συνέχεια, θα μελετηθούν τα φαινόμενα που σχετίζονται με τη παραγωγή και τη διάδοση του ήχου στο όργανο με αναφορά στη λειτουργία τύπου ανοιχτού-ανοιχτού σωλήνα. Θα γίνει συνέντευξη του οργανοποιού και αναλυτική περιγραφή της διαδικασίας κατασκευής του οργάνου. Επίσης, θα παρουσιαστούν τα ακουστικά χαρακτηριστικά του οργάνου μέσω εργαστηριακών αναλύσεων και μετρήσεων. Οι μετρήσεις αυτές θα είναι για τη συχνοτική απόκριση και το φάσμα κάθε νότας του οργάνου καθώς και μελέτη των φασμάτων αυτών για τα διάφορα μέρη της ασκομαντούρας (μαντούρα, χοάνη, μπιμπίκια). Ακόμα, θα παρουσιαστούν διαγράμματα και συγκριτικοί πίνακες αυτών. Τέλος, θα εξεταστούν τεχνικές ηχογράφησης με την κατάλληλη διαδικασία ηχοληψίας. This thesis presents the study of the musical instrument bagpipe of Crete, known as “askomantoura”, through instrumentation, acoustics and recoding. The roots of bagpipe and its historical development through ancient history until today are presented at the first part. Secondly, different types of bagpipes in Greece are compared and the differences in construction and technics of playing are analysed. Furthermore, the sound and tones that “askomantoura” produces are examined, as well as the sound dissemination according to the open-open tube.
Instrument makers are interviewed in order to collect information about the bagpipe building process. Also, the acoustic characteristics of the bagpipe are examined through several measurements and experiments. The result of the conducted lab analyses and measurements was to take the frequency response and spectrum of every note and of some parts of the bagpipe (drone reeds, chanter, tuning slides). Finally, in order to achieve a deeper examination of the instrument, diagrams accompanied by comparison charts are presented and techniques of recording are examined through the proper sound mixing.
Collections
The following license files are associated with this item:
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info