Πρότυπα και διαχείριση ποιότητας σε οινοποιεία.
Intemational standards and quality management process in wineries.
View/ Open
Date
2017-03-01Author
Τρουλλινού, Ιουλία
Troullinou, Ioulia
Metadata
Show full item recordAbstract
Η τρέχουσα πτυχιακή εργασία με θέμα «Πρότυπα και Διαχείριση Ποιότητας σε οινοποιεία» έχει ως σκοπό να διερευνηθούν ποια πρότυπα εφαρμόζονται στα οινοποιεία, τις απαιτήσεις για την διαχείριση ποιότητας και οι αλλαγές που προβλέπονται με βάση την αναθεώρησή τους το 2015. Επιπλέον, η σχέση του Συστήματος Διαχείρισης ποιότητας με τη Διοίκηση Ολικής Ποιότητας καθώς και οι μεθοδολογίες που εφαρμόζονται για την συνεχής βελτίωση των προϊόντων και ικανοποίηση πελατών έχουν ερευνηθεί εφόσον η αναθεώρηση των προτύπων ενισχύει τη φιλοσοφία της ΔΟΠ και δίνει έμφαση στην αύξηση της ικανοποίησης πελατών. Μεθοδολογικά, η παρούσα πτυχιακή εργασία διερεύνησε οινοποιεία και κάβες (ενδιάμεσοι πελάτες των οινοποιείων) του νομού Ηράκλειου και στηρίχθηκε σε πρωτογενή και δευτερογενή στοιχεία. Τα πρωτογενή στοιχεία προήλθαν από την έρευνα που διεξάχθηκε στα οινοποιεία του νομού Ηρακλείου Κρήτης και από τις κάβες της πόλης Ηρακλείου Κρήτης. Ως εργαλείο για την διεξαγωγή της έρευνας χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις κλειστού και ανοιχτού τύπου.Τα αποτελέσματα από την διεξαγωγή της έρευνας έδειξαν πως τα περισσότερα οινοποιεία δεν εφαρμόζουν το πρότυπο ISO 9001, εφαρμόζουν τη ΔΟΠ μόνο σαν φιλοσοφία και δεν εφαρμόζεται στη πράξη. Όσο αφορά την ικανοποίηση πελατών, δόθηκαν έμφαση στη άμεση μορφή επικοινωνίας με τον πελάτη για την αξιολόγηση του κατά πόσο είναι ικανοποιημένος, ελάχιστο ποσοστό χρησιμοποιεί ερωτηματολόγια για την καταγραφή των απαντήσεων των πελατών και την εύρεση εκείνων των αναγκών του που θα τους οδηγήσει στη βελτίωση ποιότητας. Τα αποτελέσματα που αφορούν την ικανοποίηση πελάτη επιβεβαιώθηκαν και από τις κάβες. The dissertation “International Standards and Quality Management Processes in Wineries” investigates what type of standards and quality management systems are mostly implemented and/or certified in wineries. The new ISO 9001-2015 standard is presented including the changes anticipated in the quality management system. Due to the fact that the quality management system and its requirement for certification support the practical implementation of the Total Quality Management (TQM), their relationship has been investigated. Particular emphasis has been given in the factor of customer satisfaction measure and analysis because the new ISO 9001-2015 is focused on customer satisfaction.
A research has been initiated focused on the wineries located in the Prefecture of Heraklion to identify what standards have been accredited in their wineries, how they apply the TQM concept and perform customer satisfaction measurement. Wine cellars located in the town of Heraklion have been approached to identify their relationship with the wineries and how wineries measure their satisfaction.
Briefly, the results obtained from the research analysis conclude that most wineries do not have a certified ISO 9001, they implement TQM as a general philosophy but not as a practise, most of the wineries measure the customer satisfaction through their contacts and discussion with customers and the minority of them via questionnaires.
Collections
The following license files are associated with this item:
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info