Οργανωσιακή θεωρία της ηγεσίας. Μια κριτική αποτίμηση.
Organizational theory of leadership. A critical assessment.
Date
2020-01-21Author
Κάλαρι, Εράντι
Kalari, Eranti
Μαυρογενάκης, Νικόλαος
Mavrogenakis, Nikolaos
Metadata
Show full item recordAbstract
Παρόλο που η δύναμη, η επιρροή και η εξουσία αποτελούν ουσιώδη μέσα για την άσκηση της ηγεσίας, οι έννοιες τους δεν ταυτίζονται. Είναι πολλές οι φορές όπου αυτές οι τρεις διαστάσεις αποτελούν αντικείμενο σύγχυσης και αποπροσανατολισμού, καθώς γίνεται χρήση τους με τέτοιο τρόπο που η ερμηνεία τους παρερμηνεύει την ουσία της ηγεσίας. Σε αυτήν την πτυχιακή εργασία θα πραγματοποιηθεί εκτενής βιβλιογραφική έρευνα για την έννοια της ηγεσίας αλλά και γύρω από τις θεωρητικές προσεγγίσεις της.
Σχετικά με τον ορισμό της ηγεσίας, υπάρχει αρκετά μεγάλη βιβλιογραφία, ωστόσο η έννοια της θα μπορούσε να οριστεί ως μια διαδικασία η οποία επηρεάζει τις σκέψεις, τις στάσεις, τα συναισθήματα και τη συμπεριφορά μιας ομάδας ατόμων. Αυτά τα άτομα είναι πρόθυμα και προσπαθούν με την κατάλληλη συνεργασία, ομαδικά να επιτύχουν τους προγραμματισμένους στόχους τους, όπως αυτοί είναι καθορισμένοι από την ομάδα ή με την όσο τον δυνατόν μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα.
Για να είναι αποτελεσματική η ηγεσία σε μία επιχείρηση θα πρέπει ο ηγέτης να έχει αρκετά προσόντα, να διαθέτει κατάλληλη συμπεριφορά και να θεσπίζονται κίνητρα για όλη την ομάδα. Ακόμα, υπάρχουν κάποια βασικά στοιχεία τα οποία πρέπει να υπάρχουν, όπως για παράδειγμα η ανάπτυξη ενός οράματος, η εναρμόνιση με το εξωτερικό περιβάλλον, η προώθηση καινοτομιών, το ευχάριστο περιβάλλον εργασίας, η αμφίδρομη επικοινωνία του ηγέτη με τους υφισταμένους του, η χρησιμοποίηση διαφορετικών ηγετικών στυλ κ.α. Although power, influence, and authority are essential tools for leadership, their meanings are not identical. There are many cases that these three dimensions are confused and disoriented as they are used in such a way that their interpretation misunderstands the essence of leadership. In this thesis, extensive bibliographical research will be conducted on the meaning of leadership and on its theoretical approaches.
There are a lot of literature reviews about the definition of leadership, but its meaning could be defined as a process that influences the thoughts, attitudes, feelings and behavior of a group of people. These people are willing and working with the right teamwork to achieve their planned goals as they are set by the team or as effectively as possible.
In order leadership to be effective in a business, the leader needs to be well-qualified, well-behaved, and motivated throughout the team. Still, there are some key elements that they are needed, such as developing a vision, aligning with the external environment, promoting innovation, a pleasant work environment, two-way communication between the leader and the subordinates, using different leadership styles etc.
Collections
The following license files are associated with this item:
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info